Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2012

Το Μουσείο ...πάει Μαυροθάλασσα

Στο Δημοτικό Σχολείο της Μαυροθάλασσας  Σερρών δοκιμάστηκε για πρώτη φορά (την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012) η δράση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Σερρών "ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΕΙ ... ΣΧΟΛΕΙΟ". Η φιλοξενία της διευθύντριας του σχολείου κ.  Μαρίας Λογοθέτη, καθώς και των δασκάλων της Δ'  τάξης κας Αικατερίνης Φακή και της ΣΤ΄ τάξης κας Κυριακής Βογιατζή και κου Χρήστου Σπαντζιάρη, ήταν θερμή και υποστηρικτική.


Οι μαθητές των δύο τάξεων παρακολούθησαν σε δύο διδακτικές ώρες (μία η κάθε μία) το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Στα μονοπάτια του ουρανού με οδηγό τον Ωρίωνα, το μεγάλο κυνηγό" από την εκπαιδευτικό Βάσω Παπαθανασίου. Πρόκειται για παρουσίαση εικόνων και πληροφοριών για το πλανητικό μας σύστημα, τη θέση της Γης σε αυτό, του ηλιακού μας συστήματος στο Γαλαξία,  τη θέση του Γαλαξία μας στο σύμπαν, το νόημα της παρατήρησης και της ανακάλυψης ότι ο πλανήτης μας έχει την τύχη να κατοικείται από εκατομμύρια είδη ζωής. Όταν το βράδυ στρέφουμε τα μάτια μας στον ουρανό, το σύμπαν αποκτά νόημα με την παρατήρησή μας.  Το ενδιαφέρον των μαθητών και των δασκάλων ήταν ζωηρό και μάλιστα κάποιοι μαθητές έθεσαν σοβαρά ερωτήματα για την παρατηρησιακή Αστρονομία, τη σχέση Αστρονομίας και βιοποικιλότητας, τη δυνατότητα που δίνεται στο καθένα να συμμετέχει στην παρατήρηση του ουρανού και τις τελευταίες ανακαλύψεις πλανητών από τους Αστρονόμους. Η ύπαρξη ή όχι ζωής σε άλλους πλανήτες απασχολεί πάντα την πλειοψηφία των μαθητών. Στο τέλος γίνεται κοινή παραδοχή ότι πρέπει να προστατέψουμε τον πλανήτη Γη για να μπορούμε τα βράδια να βλέπουμε τον Ωρίωνα, την Κασσιόπη, την Μικρή και Μεγάλη Άρκτο. Να βλέπουμε το γαλακτερό ποτάμι που κυλάει στον ουρανό και είναι ο Γαλαξίας μας.

Οι δάσκαλοι του Μουσείου εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το θέμα που επεξεργαστήκαμε και ζήτησαν να μάθουν πώς μπορούν να επισκεφθούν το Μουσείο και ποια θέματα θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν.
Από αυτή τη σελίδα του διαδικτύου ανακοινώνουμε και πάλι ότι υπάρχουν εκπαιδευτικά προγράμματα για τα δάση, τα πουλιά, τους υδροβιότοπους, το πολικό Σέλας και το Σέλας άλλων πλανητών, το Δαρβίνο, τις αλκυονίδες μέρες, τη μέρα Ήλιου-Γης, τη μέρα της Γης, την προστασία του νερού, τη βιοποικιλότητα, της αειφόρου ανάπτυξης.
Θυμίζουμε και τον διαγωνισμό με θέμα και μορφή που θα διαλέξουν οι μαθητές, για τον οποίο υπάρχει ανάρτηση σε αυτόν τον ιστότοπο (blog).
Όπως δεν έχουμε την πολυτέλεια για καθυστερήσεις σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, έτσι δεν έχουμε το δικαίωμα να παραμείνουμε απλοί θεατές της καταστροφής του πλανήτη μας.
Πρώτα με τη Γνώση και μετά με τη Δράση πρέπει να γίνουμε ενεργά άτομα της Ιστορίας.
Εμείς οι εθελοντές του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Σερρών ευελπιστούμε ότι όλα τα σχολεία θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα των καιρών και θα επισκεφθούν το Μουσείο και ίσως συμμετέχουν σε δράσεις για την προστασία της ίδιας της ζωής.
Οραματιζόμαστε ένα ακμαίο κίνημα εθελοντισμού γιατί όταν το νερό δεν θα πίνεται, ο αέρας θα είναι δηλητήριο, η τροφή μας θα είναι αμφίβολης ποιότητας, τότε θα καταλάβουμε ότι δεν αγοράζονται όλα με χρήματα.

Σύνδεσμοι που μπορείτε να παρακολουθείτε:
http://www.serres.gr/mouseio-fi/index.html
http://www.astronomerswithoutborders.org/
http://www.earthday.org/earthday2012
http://www.unesco-hellas.gr/gr/default.htm
http://unep.org/wed/blog/
http://www.museumoftheearth.org/index.php


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου